Projekt POGUM v šolskem letu 2019/2020 |
Letošnje šolsko leto je bilo za vse zaposlene v šolstvu nekaj posebnega, drugačnega in nevsakdanjega. Zaradi prisotnega virusa smo se čez noč prilagodili novim okoliščinam, ki so od nas zahtevale številne prilagoditve, razmisleke in nove oblike dela v tako imenovanih navideznih razredih. Uspešno smo se spopadali s številnimi ovirami oziroma izzivi in tako v šolsko delo uvedli nove metode in oblike dela. Te so rezultat našega sodelovanja, medsebojne podpore, strokovnega znanja in izpopolnjevanja ter želje po uspešnem poučevanju.
Nove okoliščine so vplivale tudi na razvoj določenih kompetenc pri učencih, starših in zaposlenih šole. Med kompetencami je zagotovo izstopala kompetenca podjetnosti. Na šoli jo razvijamo že tretje šolsko leto. V tem šolskem letu smo bili izjemno uspešni pri vpeljavi medvrstniškega poučevanja, saj smo do meseca marca izvedli številne učne ure, pri katerih so aktivno sodelovali mlajši in starejši učenci. Naše učne ure oziroma priprave so bile na Zavodu RS za šolstvo prepoznane kot primer dobre prakse. Tako smo dobili možnost, da naše delo predstavimo tudi drugim članom projekta POGUM.
V letošnjem letu smo imeli večkrat priložnost, da delo učencev in zaposlenih šole, predstavimo vsem vključenim v projekt. Že v novembru smo kot mentorska šola gostili člane projektnih timov petih osnovnih šol ter predstavnice Zavoda RS za šolstvo. Vsem prisotnim smo omogočili spremljanje medvrstniške učne ure in tako nudili vpogled v razvoj kompetence podjetnosti. V februarju smo na šoli gostili regijsko srečanje vseh šol vključenih v projekt. Naši učenci so v začetku šolskega leta sodelovali v raziskavi, preko katere se ugotavlja začetna stopnja razvitosti kompetence podjetnosti. Analiza rezultatov je pokazala področja, pri katerih so učenci prvega triletja izjemno uspešni in področja, katerim moramo v prihodnje nameniti nekoliko več pozornosti.
Učenci so razvijali kompetence podjetnosti v okviru dne dejavnosti, pri učnih urah ter drugih dejavnostih v razširjenem programu. Za spomladanske mesece smo imeli načrtovani dve dobrodelni akciji (šolska izmenjevalnica, zbiranje šolskih potrebščin), prireditev za starše v okviru projekta, medgeneracijsko sodelovanje s starejšimi občani (koncert), sodelovanje s Pediatrično kliniko (izdelava didaktičnih iger), medgeneracijske delavnice in številne učne ure, ki omogočajo razvoj kompetence podjetnosti. Žal nekaterih dejavnosti nismo realizirali, a smo vseeno v času karantene urili in poglobili znanja določenih kompetenc. Pouk na daljavo ne bi bil uspešen, če ne bi bili ustvarjalni, motivirani in vztrajni. Zagotovo je od učencev in učiteljev zahteval učinkovito načrtovanje dela, obvladovanje negotovosti, sodelovanje, izkustveno učenje, vrednotenje idej, samoučinkovitost, aktiviranje virov, navdušenje drugih za delo in še bi lahko naštevali. To so kompetence podjetnosti in lahko trdimo, da so učenci, učitelji in drugi zaposleni šole zavzeto in uspešno razvijali podjetnost, saj so to dokazali s številnimi izdelki, znanji, in drugimi materiali, ki so nastajali skozi celo šolsko leto (več si poglejte na spodnji povezavi).
TIM PROJEKTA POGUM |
1. do 3. razred |
4. in 5. razred |
6. do 9. razred |
Šola |
OPB |