Sreča je srečati prave ljudi,
ki v tebi pustijo dobre sledi.
(Tone Pavček)
Dvodnevni tabor v okviru krožka otroška podjetnost |
Nedelja, 17 November 2019 09:12 | |
Med šolskim letom se z učenci učimo na različne načine. Po ugotovitvah je najboljši način učenja povezovanje teorije in prakse. Z našim taborom smo skušali tak način udejanjiti.
Od kod ideja o taboru? Na vseh izobraževanjih in sestankih Zveze aktivov svetov staršev Slovenije (ZASSS) se pogovarjamo, kako bi povezali vse deležnike šolskega sistema – otroke, učitelje, starše, strokovne delavce in lokalno skupnost. Žal pa redke negativne izkušnje s starši velikokrat vodijo do omejevanja njihovega vključevanja in sodelovanja v šoli. Na zadnjem kongresu vseživljenjskega učenja (EVSW Helsinki) smo predstavniki staršev iz celotne Evrope ugotovili, da imajo drugod po Evropi podobne izkušnje in da nas je pozitivnih staršev veliko več. Učitelji in strokovni delavci se včasih kar bojijo predlogov staršev. Tako sem l. 2016 predlagala, da se prostovoljsko delo staršev razširi na kaj več kot zgolj na predstavnika razreda v svetu staršev posameznih osnovnih šol. Starši lahko s svojim znanjem in izkušnjami povežemo šolo z lokalnim okoljem in tudi širše. Majhni koraki povezovanja na naši šoli so se začeli v letu 2016.
Letos širimo svoje majhne korake preko krožka otroška podjetnost. Zadali smo si cilj, da pokažemo, kaj vse lahko naredimo s povezovanjem in druženjem tudi v okviru pouka oziroma z nadgradnjo šolskega znanja preko izkušenj lokalnih podjetij. Trudimo se brisati meje in odpirati razmišljanje izven okvirjev.
V lanskem šolskem letu smo se povezali z OŠ Podgorje in po uspešnem obisku njihove gozdne učne poti sklenili partnersko sodelovanje. Njih in nove prijatelje iz OŠ Dravograd smo v letošnjem šolskem letu povabili v Ljubljano na dvodnevni tabor učenja in raziskovanja. V tednih pred taborom so si otroci napisali pisma in se v njih predstavili, tako da je bilo spoznavanje na taboru zanimivejše.
Otroci krožka otroška podjetnost so k pripravi dogodka povabili podjetja iz lokalne skupnosti. Napisali so jim pisma in čakali odgovore. Skupaj smo se naučili organizirati dogodek. Veseli smo bili potrditev in skušali razumeti tudi zavrnitve. Skupaj z dobrimi ljudmi nam je uspelo pripraviti zelo zanimiv dvodnevni program, ki je bil zaradi sponzorjev za otroke brezplačen. Pohvaliti želim prav vse mentorje in goste, ki so si vzeli čas in delili svoje dragocene izkušnje ter znanje kot prostovoljci.
1. dan: četrtek, 24. 10. 2019 Naši gostje s Koroške so prispeli okrog devetih. Pričakala jih je pogostitev, ki so jo pripravili učenci zeliščnega krožka pod vodstvom mentorice učiteljice Marije Munda. Posladkali smo se z domačimi piškoti, ki so jih pripravili učenci 1. a-razreda, z zeliščnimi namazi in zeliščnim čajem iz šolskega zeliščnega vrta. Po uvodnem pozdravu pomočnice ravnatelja Bernarde Močilnik je sledila predstavitev šole, ki so jo pripravili učenci krožka podjetnost in glasbena točka učenke Sofije iz 6. a-razreda, ki je na violončelo zaigrala skladbo A. Dvořáka in Tarantello od W. H. Squirea.
Prva strokovnjakinja dr. Lucija Čevnik je pripravila delavnico “Kdo sem? – Jaz in moja samopodoba”. Delavnica je koristila vsem prisotnim, da smo se zamislili o naši samozavesti in predstavah o lepoti, ki nam jih nehote polagajo v našo zavest aktivne marketinške akcije iz različnih medijev, ki nam silijo vizijo o “idealni lepoti”. Mladi so pogosto izpostavljeni negativnim medijskim in vrstniškim vplivom, kar pa močno oblikuje njihovo telesno samopodobo. S takšnimi delavnicami jim lahko pomagamo pridobiti samozavest.
Nadaljevali smo z ogledom mesta pod vodstvom učencev 8. a-razreda in mentorice Smiljane Peklaj. Ogled smo začeli pri Plečnikovem stadionu za Bežigradom ter pot nadaljevali proti centru Ljubljane. Ustavili smo se pri Ljubljanski borzi, na Prešernovem in Kongresnem trgu, pri Filharmoniji, na Čevljarskem mostu, pri Mestni hiši ter zaključili na ljubljanskem gradu. Pred vzponom na grad smo se okrepčali na tržnici z odlično vročo čokolado in malico iz nahrbtnika. Na grad je del skupine šel peš, drugi pa z vzpenjačo. Na gradu smo imeli prosto za raziskovanje. Nato smo prijateljem iz Koroške pokazali še vožnjo z LPP in se skupaj odpeljali v BTC – Atlantis, kjer so nas pogostili z odličnim kosilom in za nas pripravili nagrado. Vstopnica za kopanje je bila presenečenje vse do slovesa zadnji dan (www.atlantis-vodnomesto.si).
Sledila je delavnica s strokovnjakinjo Evo Štraser iz podjetja Evegreen. Pripravila nam je zanimive igre in nas veliko naučila o biorazgradljivih materialih. Raziskali smo možnosti, s čim lahko nadomestimo plastiko in v katere smeti lahko odlagamo novo alternativo plastiki.
Po delavnici smo se z avtobusom odpeljali nazaj v center, kjer smo doživeli večerni utrip mesta na Kongresnem trgu. Sedeli smo ob Ljubljanici in občudovali z lučkami obsijani grad. Ogledali smo si tudi razstavo o začetku Emone. V Pubu Plečnik (www.pubplecnik.si) so nas pričakali z vrhunsko postrežbo in slastno večerjo. Pri njih smo se počutili kot kralji. Po večerji smo se vrnili v šolsko telovadnico, kjer smo prespali na skupnih ležiščih na blazinah. Pred spanjem smo prisluhnili predstavitvi učencev OŠ Podgorje, kako so naredili gozdno učno pot. S svojimi nasveti so nam pomagali začeti razmišljati, kako bomo učno pot uredili na našem šolskem vrtu. Vsi učenci si bodo še naprej dopisovali in bili v stiku preko različnih elektronskih medijev celo šolsko leto. Sledila je še pravljica za lahko noč.
2. dan: četrtek, 25. 10. 2019 Po slastnem zajtrku, ki so nam ga dostavili iz Chuty’s (www.chutys.com) in Ljubljanskih mlekarn, je sledila predstavitev šole. Učenci krožka otroška podjetnost in učenci 8. a-razreda so goste razdelili v manjše skupine in jih popeljali po šoli. Razkazali so jim vse prostore in obiskali nekatere strokovne delavce. Sledila je predstavitev šolskega vrta, ki so jo pripravili učenci 5. c-razreda. Zaradi prihajajoče obnove šolske okolice imamo letos dva vrta (novi in stari) in tako smo pokazali prijateljem, da je tudi v urbanem okolju mogoče vrtnariti. Vse pohvale učiteljici Mariji Munda, ki je s svojim delom na vrtu in pri krožku zeliščni vrt zgled nam vsem.
Nato so si gostje ogledali tudi uro pouka v razredu. Obiskali so uro pouka v 4. a-razredu in uro angleščine v 6. b-razredu. Gostom je bil zelo zanimiv tudi obisk šolskega radia, ker so lahko izbrali glasbeno željo in pozdravili vso šolo po radio v živo. Zahvaljujem se učiteljicam Iris Kolenc Slabe, Anki Novak Ćehajić in ekipi šolskega radia za te izkušnje.
Kasneje je sledila delavnica Urada RS za intelektualno lastnino na temo intelektualne lastnine. Otroci so z velikim zanimanjem prisluhnili zanimivostim o avtorskih pravicah, patentih, znamkah, modelih in geografskih označbah. Med drugim so spoznali nekaj izumiteljev in umetnikov, ki so ustvarjali že v otroških letih. Z zanimivim kvizom so otroci dokazali, da dobro spremljajo dogajanje na tem področju. Veliko znamk in izumov smo prepoznali tudi v šolski in domači okolici (www.uil-sipo.si).
Za konec smo strnili vse vtise, se zahvalili gostom s posebnim darilom, ki so ga pripravili otroci zeliščnega krožka, otroci 4. a-razreda in 1. a-razreda z učiteljicami Marijo Mundo, Marto Marolt in Matejo Rednak Gradišek. Na tehniškem dnevu so otroci ustvarili glineno posodo. Vanje so zavili posebno mešanico čaja z unikatnim imenom. Nad darilom so bili navdušeni.
Povabili smo jih še na kosilo, ki so nam ga dostavili iz Bežigrajskega dvora. Gosti so odšli na avtobus in nam vsem so ostali lepi spomini ter veliko novih izkušenj. Pravzaprav smo s tem taborom šele začeli pisati čudovito zgodbo ...
mag. Maja Kovše, mentorica krožka otroška podjetnost
|
1. do 3. razred |
4. in 5. razred |
6. do 9. razred |
Šola |
OPB |