Dan Zemlje smo v 1. A razredu praznovali skoraj ves april. S pomočjo globusa smo prepoznali celine na planetu, jih poimenovali ter se čudili pestrosti naravnih okolij na planetu, kjer živimo. S pomočjo slikovnega gradiva smo pokukali v Amazonski deževni pragozd. Prevzel nas je in prestrašilo nas je dejstvo, da ga ljudje besno uničujemo z izsekavanjem in požiganjem.
»Kaj pa gozd v Sloveniji? Je tukaj več razuma?« je zanimalo najmlajše. »Je naš gozd zdrav?«
No, hm, no, uf, kako naj povem … No, ni tako slabo.
Najmlajši, veste, ne mencajo, temveč takoj poiščejo rešitev. In danes vam predstavljamo gozdni bonton učenk in učencev 1. A razreda. Bonton ni, kot radi rečemo, na prvo žogo. Najmlajši prijatelji naravnega okolja se ne ukvarjajo s priporočili: Ne lomi, ne trgaj, ne odmetavaj odpadkov ipd. Bonton vsebuje priporočila, ki pomagajo ohranjati gozdno naravno okolje v najboljšem zdravju.
To so:
1. Nikoli ne kuri ob in v gozdu.
2. Po vetrolomih in ujmah pospravi podrta in polomljena drevesa.
3. Opozori na namnožitev škodljivih žuželk, ki uničujejo drevesa.
4. Predno posadimo nova drevesa, se posvetujmo z gozdarji o vrsti novih dreves.
Tokrat so s svojimi predlogi in rešitvami izstopali naslednji učenke in učenci 1. A razreda: Lea Vardjan, Ajda Vrbinc, Lana Grubar, Taja Marjetič, Maks Levačič, Tudor Cioaka, Julijan Tomažin Hladen, Nace Logonder Anžur, Jan Seifert in Maks Zupan.
Dodajam opravičilo Maksu Zupanu, ker sem ga v prispevku o stripih pomotoma pozabila zapisati kot idejnega ustvarjalca stripov 1. A razreda.
Gozdni bonton v sliki
1. A razred in učiteljici |