OSNOVNA ŠOLA MIRANA JARCA
Ipavčeva 1
1000 Ljubljana
tel. 01/280 61 00

 

ERASMUS - UČITELJI SE UČIMO, Firence, december 2024
Sreda, 02 April 2025 00:00

Učenje z umetno inteligenco – Erasmus+ izobraževanje v Firencah

V prvem tednu decembra sem se udeležila Erasmus+ izobraževanja z naslovom ChatGPT in osnovna orodja umetne inteligence (v nadaljevanju UI), ki ga je v čudovitem mestu Firence organizirala Europass Teachers Academy. Namen tečaja je bil spoznati osnove umetne inteligence in konkretne možnosti uporabe različnih UI-orodij pri poučevanju in učenju.

Tečaj je potekal v mednarodni zasedbi – vključeni smo bili učitelji iz Španije, Litve, Poljske in Slovenije, iz osnovnih in srednjih šol, šol za izobraževanje odraslih ter celo iz univerze, kar je omogočilo izmenjavo različnih izkušenj, pogledov in praks. V sproščenem vzdušju, ki ga je vzpostavila odlična predavateljica Roby, smo se učitelji učili drug od drugega ter preizkušali nove digitalne možnosti, ki jih ponuja umetna inteligenca. Tečaj je bil poučen tako z vidika vsebine kot tudi z vidika inovativnih pristopov k poučevanju, ki smo jih kot udeleženci izkusili v praksi in kasneje reflektirali.

 

 

 

Poseben poudarek je bil na uporabi UI za razvijanje štirih ključnih kompetenc: kritičnega mišljenja, sodelovanja, komunikacije in ustvarjalnosti, pa tudi za izboljšanje samoevalvacije in vrstniškega ocenjevanja. V skupinah smo načrtovali konkretne učne aktivnosti in jih predstavili ostalim udeležencem.

Poleg spoznavanja različnih orodij, ki jih lahko uporabljamo v izobraževanju, smo se posvetili tudi etičnim dilemam in izzivom, ki jih prinaša dostopnost UI-orodij. Seznanili smo se z dokumentom Evropske unije Etične smernice za uporabo umetne inteligence in podatkov pri poučevanju in učenju za učitelje.

Drugi dan tečaja smo se učili, kako z ustreznimi in čim bolj natančnimi navodili (t. i. prompti, v slovenščini se uporablja tudi izraz »poziv«) kar najbolje izkoristiti zmogljivosti teh orodij – od priprave gradiv in diferenciranih nalog za bolj individualiziran pristop k poučevanju in sledenju učenčevega napredka do ustvarjanja interaktivnih kvizov, videoposnetkov in vizualnih predstavitev. Ob tem nas je naša trenerka spodbudila, da smo pozive oblikovali v manjših skupinah s pomočjo lego kock – zabavna in poučna izkušnja, ki spodbuja razvijanje ustvarjalnosti in divergentnega mišljenja v učilnici!

V naslednjih dneh smo spoznavali še druga orodja – nekatera posebej zasnovana za izobraževanje, druga pa uporabna tudi v pedagošnem kontekstu. Spoznali smo MagicSchool, Eduaide, Diffit, Gamma, Padlet in druga orodja, ki so zelo koristna pri pripravi učnih gradiv. Preizkusili smo tudi ustvarjalne zmogljivosti UI, na primer za komponiranje pesmi ali izdelavo videoposnetkov.

Udeleženci seminarja smo iz Firenc odšli tudi praktično opremljeni – vsak s svojim izdelkom oziroma s konkretnim načrtom, kako bo pridobljeno znanje prenesel v prakso. Sama sem novo znanje že uporabila pri pouku izbirnega predmeta Vzgoja za medije, kjer učence učim, kako varno in smiselno uporabljati »zloglasni« ChatGPT.

Moram priznati, da so se Firence izkazale za izjemno posrečeno mesto za razmislek o umetni inteligenci. To razkošno mesto, prežeto z zgodovino, umetnostjo in tudi materialnim bogastvom, sem obiskala prvič. In če sem dopoldneve preživljala ob učenju in mestoma tesnobnem razmišljanju o prihodnosti tehnologije, so bili popoldnevi namenjeni muzejem, galerijam in sprehodom po ulicah tega prečudovitega mesta, kjer te na vsakem koraku zadene lepota in krhkost človeške ustvarjalnosti.

In čeprav danes s pomočjo umetne inteligence nastajajo številne umetniške podobe, pesmi in romani, vse to nima prave vrednosti, če ob ustvarjanju ne zatrepeta nobeno človeško srce. Sama si želim, da bi mi umetna inteligenca pomagala pri rutinskih, manj navdihujočih opravilih – odlično je, da mi lahko pomaga sestaviti kakšno dolgočasno poročilo, ga prevede in povzame v zahtevani obliki za uradne postopke. A ustvarjalni del – tega si želim obdržati zase.

Povzetek izobraževanja v slikah najdete na povezavi TUKAJ.

Bernarda Močilnik

 
(C)2010 - Osnovna šola Mirana Jarca Ljubljana - Kopiranje vsebine ali delov vsebine prepovedana - Prijava