OSNOVNA ŠOLA MIRANA JARCA
Ipavčeva 1
1000 Ljubljana
tel. 01/280 61 00

 

Od ideje do rezultata s kulturo in umetnostjo

 

Sprejemanje in krepitev osebne in nacionalne identitete skozi kulturo smo si postavili za izziv in si na začetku zastavili raziskovalno vprašanje o načinih spodbujanja zavesti o lastni identiteti s pomočjo kulturne dediščine. Ljudsko slovstvo se je tako ponudilo kot vsebina, ki nam je omogočala razvijanje omenjenih veščin pri učencih. Poudarjali smo predvsem kreativnost, samozavedanje, motivacijo in vztrajnost, mobiliziranje drugih, obvladovanje negotovosti, načrtovanje in vodenje, prevzemanje pobude, sodelovanje in izkustveno učenje.

V povzetku navajamo nekaj aktivnosti od mnogih, ki so v lanskem šolskem letu potekale na naši šoli. Začeli smo z medgenaracijskim tehniškim dnem, na katerem so prvošolci, sedmošolci in osmošolci v manjših, medvrstniško mešanih, skupinah v osmih učilnicah izdelovali improvizirana glasbila (ropotulje, brenkala, bobne in vrtljive bobenčke) iz različnih odpadnih materialov. V skupinah so načrtovali delo in se dogovorili, kako bodo sodelovali, kako bodo izdelovali glasbila, kaj bo kdo delal in kdo bo vodja. Izdelana glasbila so preizkusili in jih predstavili ostalim učencem v učilnici. Nato so se dogovorili o izbiri ljudske pesmi, vadili petje in spremljavo z izdelanimi glasbili. V dvorani so priredili koncert: vse skupine učencev so ostalim učencem ob spremljavi glasbil zapeli ljudske pesmi. Proces »od ideje do rezultata« so tako zaključili nastopi učencev s svojimi ravno izdelanimi inštrumenti.

Z veščinami EntreComp pa želimo predvsem spremeniti pouk. Tako so se npr. učenci 1. a naučili pesem Lisička je prav zvita zver, se po skupinah dogovorili, kako se lahko ob besedilu gibajo, si razdelili vloge in z improviziranimi glasbili spremljali svoje petje. Ob tem so razvijali naslednje veščine: kreativnost, motivacijo in vztrajnost, mobiliziranje drugih, načrtovanje in vodenje, prevzemanje pobude, sodelovanje in izkustveno učenje.

Medpredmetno in medvrstniško so se povezali učenci 1. in 7. razreda pri glasbeni umetnosti in slovenščini, in sicer so eni drugim zapeli ljudski pesmi, sedmošolci so tudi učili plesati mlajše učence. Z izdelavo namiznih iger so se družili prvošolci, drugošolci in petošolci v okviru dvourne delavnice, v kateri so izdelali igro Štiri v vrsto in se igrali.

Posebno zanimiva je bila dramska uprizoritev Deklice Veke, koroške ljudske pravljice, ki so jo učenci dramsko-lutkovnega krožka najprej uprizorili učencem 2. razreda, nato pa skupaj z njimi po skupinah načrtovali izvedbo pravljice, izdelavo ploskih lutk na palici in uprizoritev zgodbe.

Učenci tujci so se vključili v izvedbo kuharskega dneva pri sodobni pripravi hrane, v 9. r so predstavili ljudsko besedilo v svojem jeziku in s tem predstavili delček svoje kulture. Obiskali so nas učenci Zavoda za gluhe in naglušne in z našimi učenci izvedli delavnico kiparjenja.

To je le nekaj primerov našega pouka z aktivnim učencem v ospredju, z učencem, ki poglablja čim več veščin podjetnosti, med drugim odkrivanje priložnosti, kreativnost, etično in trajnostno mišljenje, samozavedanje, motivacijo in vztrajnost, mobiliziranje virov, mobiliziranje drugih, prevzemanje pobude, finančno pismenost, vrednosti idej, prevzemanje pobud, načrtovanje in vodenje, obvladovanje negotovosti, sodelovanje in izkustveno učenje …

Vplivati želimo na učitelje, učence, na celoten pouk in s tem na našo šolo. Z medvrstniškim sodelovanjem, medpredmetnim povezovanjem, stiki z drugimi institucijami, s sobivanjem v različnosti želimo doseči povezovanje in sodelovanje, vse to pa je mogoče s poglobljenim razvijanjem veščin, s katerimi usvajamo nova znanja in se učimo za prihodnost. To je naša pot od ideje do rezultata.

 

Tim projekta POGUM

 

Utrinki

 
(C)2010 - Osnovna šola Mirana Jarca Ljubljana - Kopiranje vsebine ali delov vsebine prepovedana - Prijava