OSNOVNA ŠOLA MIRANA JARCA
Ipavčeva 1
1000 Ljubljana
tel. 01/280 61 00

 

Z ustvarjalnostjo in inovativnostjo do podjetnosti

Javna agencija SPIRIT Slovenija (pod okriljem Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo) je v okviru programa MLADIM SE DOGAJA povabila k sodelovanju osnovne šole pri razvoju kompetenc mladih s področja ustvarjalnosti, podjetnosti in inovativnosti. V programu MLADIM SE DOGAJA v šolskem letu 2018/19 sodeluje tudi OŠ Mirana Jarca z izvajanjem krožka Z ustvarjalnostjo in inovativnostjo do podjetnosti.

 

Krožek smo začeli v mesecu oktobru, ko so učenci pod mentorstvom mag. Maje Kovše izvedli prodajo pečenega kostanja na šolskem pikniku, ki je bil organiziran za otroke, starše in učitelje. Nato se se učenci začeli dobivati tedensko, srečanja bodo potekala do aprila 2019, na njih bodo krepili različne kompetence in ustvarjali. Mogoče pripravijo še kakšno presenečenje za starše, učitelje in ostale otroke.

Med prvimi nalogami je bilo spoznavanje med sabo, saj se krožka udeležujejo učenci od četrtih razredov dalje, ki se še ne poznajo. Potem smo spoznavali osnovne pojme podjetništva, usvajali nove teorije. Kar hitro smo prešli na vaje, ki spodbujajo kreativnost.

 

Prva vaja – Izziv s špageti

O čem je pravzaprav govora? O igri, ki ji pogovorno pravijo »spaghetti challenge« ali podrobneje »Build a tower, build a team«. Gre za izziv, v katerem mora vsaka skupina iz špagetov, lepilnega traku, vrvice in marshmallowa zgraditi čim višji in stabilen stolp. In kaj ima igra opraviti z oblikovanjem novih poslovnih modelov? Precej. Na zabaven in poučen način prikaže praktično uporabo dizajnerskega načina razmišljanja, pomen sodelovanja in vodenja. Na dan pridejo številne lastnosti, občutki, spretnosti, sodelovanja …, ki so vsa po vrsti nujna tudi pri oblikovanju poslovnih modelov.

Ključno za uspeh v igri je sposobnost izdelovanja prototipov. Če ste bili tudi vi trenirani v iskanje ene same pravilne rešitve problemov, je zelo verjetno, da se v tej igri ne boste izkazali. Seveda so se zelo izkazali naši učenci.

 

 

 

 

Druga vaja – Iskanje dobrih stvari na šoli

Namen naloge je, da učenci razmišljajo pozitivno ob iskanju dobrih stvari. V paru so izvedli anketo po šoli, obesili plakat v druge učilnice in kaj hitro ugotovili, da ne dobijo samo odgovorov, po katerih sprašujejo, in morajo držati fokus svoje naloge. Skupaj smo izbrali najbolj zanimive odgovore in se o njih pogovorili – ali za nas predstavljajo problem ali izziv?

 

Tretja vaja – Izboljšanje počutja na šoli

Ker rešitev ne delamo zase, temveč za druge uporabnike, je za razvoj uporabnih rešitev ključno, da so prilagojene željam uporabnikov. Sposobnost empatije oziroma vživljanja v uporabnike je zato ena temeljnih veščin, potrebnih za razvoj inovativnih rešitev. Empatija je veščina, ki jo je potrebno razviti in vaditi. V prvi fazi jo najlažje treniramo v domačem okolju, vendar je pri tem potrebno pozabiti na lastna prepričanja in želje in se “postaviti v kožo nekoga drugega”.

Namen naloge je, da udeleženci spoznajo počutje in doživljanje šolskih prostorov s strani ostalih učencev na šoli ter na podlagi vživljanja v njihove potrebe poiščejo, testirajo in izvedejo nekaj izboljšav dejanskega šolskega okolja.

Otroci se pri tej vaji naučijo odkrivati izražene in neizražene potrebe, iskati kreativne ideje za rešitev identificiranih problemov, tehnike usmerjenega in skupinskega brainstorminga, izdelovati prototipe in jih testirati.

 

 

 

Četrta vaja – Zobotrebci in orehi

Za uspešno reševanje kompleksnih problemov je ključen pravilen pristop. Med najpomembnejšimi elementi so akcijska naravnanost, hitro preverjanje predpostavk, sprejemanje tveganja, timsko delo, hitro učenje in postavljanje visokih vendar realnih ciljev. Akcijska naravnanost, testiranje predpostavk, tveganje in timsko delo so ključni elementi pristopa.

Namen naloge je, da otroci spoznajo akcijski pristop k reševanju problemov, pomen učenja, izkušenj, tveganja in uporabe znanja.

Otroci spoznajo pomen tveganja, pomen hitrega ukrepanja, timskega dela, hitrega učenja, nevarnost sprejemanja neosnovanih predpostavk, pomen postavljanja ciljev za doseganje rezultatov.

 

 

 

Peta vaja – Iskanje in izdelovanje blagovne znamke

S pomočjo stripa smo spoznali: kaj je blagovna znamka, zakaj jo podjetja uporabljajo, ali jo uporabljajo samo podjetja, katere znamke otroci poznajo in uporabljajo … Nato smo se skupaj odločili, da izdelamo znamko našega krožka.

 

 

 

Šesta vaja – Rdeča kapica

Skozi vzgojo in izobraževalni sistem se ljudje naučimo številne resnice, ki jih jemljemo kot samoumevne. Vendar pa lahko drugačen pogled na te “resnice” odkrije popolnoma drugačne “resnice”, ki so dobra osnova za nove rešitve.

Namen vaje je pokazati učencem, kako lahko sprememba zornega kota vodi do inovativnih in drugačnih rešitev.

Otroci pri tej vaji spoznajo, da sprememba zornega kota osvetli ustaljene probleme v novi luči, trenirajo empatijo z vživljanjem v vloge, vadijo tehnike predstavljanja in kreativnost s pomočjo spremembe zornega kota, pridobivajo izkušnje v timskem delu.

To je le nekaj vaj, ki smo jih delali v preteklih srečanjih. Veliko zanimivega in ustvarjalnega nas še čaka v naslednjih mesecih. Učenci se lahko še vedno priključijo h krožku, če jih zanima takšen način učenja.

 
(C)2010 - Osnovna šola Mirana Jarca Ljubljana - Kopiranje vsebine ali delov vsebine prepovedana - Prijava